Sv: PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Darkvanilla, her.
har hørt om mange som ikke har noe syndrom som har gått på P-piller i mange år å når de skulle prøve å få barn så klarte de det ikke pga P-pillene hadde ødelagt systemet..
Det der er en "gammel" myte som jeg også hørte da jeg ble utredet for pcos for 11 år siden. Og som de aller fleste leger har gått bortifra!
Jeg gått på Diane fra ungdomen og innimellom mine 3 graviditeter/fødsler/prøveperioder alltid gått på Diane p-piller og det gjør jeg også idag!
Fungerer perfekt for meg mtp mindre hårvekst, kviser, psyke + at jeg får en liten mens hver mnd.
Da vi var i første prøveperiode fikk jeg kun enkle og en dobbel kur med Pergotime og etter omtrent 1 år ble jeg gravid. Da hadde vi sikkert holdt på i 1,5 år på egenhånd først...
Ved førsøk to fikk jeg 2x500 mg Metformin dobbel/tippel dose med Pergotime før graviditet. Brukte 3-4 mnd før jeg ble gravid
Sistemann brukte jeg 3*500 mg Metformin og tripledoser med Pergotime og brukte 3-4 mnd før graviditet.
Altså ble jeg fortere gravid med Metformin, samt at jeg da klarte å gå litt ned i vekt. I første prøveperioden gikk jeg opp enda så mye jeg prøvde å gå ned... Og i prøveperiodene fikk jeg aldri mensen av meg selv og måtte også bruke Primolut.