Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-10, 16:01   #7
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bruk av meieriprodukter

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Jeg har aldri hørt at meieriprodukter trigger søtsuget, de aller fleste her inne bruker en god del meieriprodukter. Når det er sagt så er det også en del som opplever at meieriprodukter, foruten smør, er en partystopper. En partystopper er produkter eller andre faktorer som hindrer vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor.
Nå sier ikke du noe om i hvilken ende av lavkarbo skalaen du ligger på, altså hvor mange kh du skal ha hver dag, så litt vanskelig å gi noen konkrete råd. Ved et ketogent koshold så spiser man ikke yoghurt, men det går mye i rømme, creme fraicshe, cottage cheese, fløte, smør og fete oster.

Da har du hørt om den første!
er slett ikke uvanlig å få BLODSUKKERFALL av noe man er intolerant for. det har jeg sett flere har skrevet her på lavkarbo. det er noe jeg opplever selv også. Selv om det er uten laktose(melkesukker) og er innenfor lavkarbo.(jeg prøvde på litt ost og rømme i noen uker). det er melkeproteinene i seg selv som kan være problemet.
har også hørt(lest) om ei(Monica Holand. ernæringsterapeut/forfatter av flere kokebøker) som skriver at hun får blodsukkerfall av å spise torsk.

Så at fete meieriprodukter kan trigge søtbehovet og dermed være en partystopper kan nok være riktig ja!

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat