Sv: Hvilke grønnsaker vokser over bakken?
Opprinnelig lagt inn av Mear, her.
Som med-nybegynner på lavkarbo har jeg egentlig bare ett tips: lag en plan.
Les masse på forumet, det er tett med inspirasjon og motivasjon, og ikke minst gode matideer. Lykke til. 
Er enig ja. En plan en alltid på sin plass. Men inntill postmannen har levert meg bøkene til skaldeman så må jeg jo spise riktig. Har tatt ut ribben av frysen slik at den kan krydres idag. Så der blir det jo mange måltider. Har sikkert noen elgbiffer i frysa. Men for en som alltid har vært så glad i tilbehøret, og som gjerne spiste brødskiver med smør på ved siden av kjøtt og poteter så blir nok disse omveltningene harde.
Virker litt tamt å spise bare kjøtt på en måte. Da jeg prøvde en slags nullkarbohydrat kur tidligere så ble laget kona linser og brune bønner til alt mener jeg å huske. Tror ikke jeg har rørt hverken llinser eller brune bønner etterpå. Så får lese disse kokebøkene og se hva de proffe bruker. Vel heldigvis er jeg jo glad i kjøttmat og fete sauser så akkurat det skal nok gli ned med et smil. Gjenstår å se hvor lang tid det tar å venne seg av med karbohydratene.
Forresten, jeg kan fortsatt drikke kaffe med fløte i? Det er mitt morgen rituale det. Og en viktig start på dagen.
|