Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Hei! Jeg rekker vell akkurat å kvalifisere for denne tråden 
Jeg startet for to dager siden og i går kveld tisset jeg på en slik stiks - den var mellom rosa .
Jeg har ambisjoner om å gå ned ca 7-8 kg, men mest av alt er det et ønske om å bli kvitt sukkeravhengigheten som er mest motiverende for meg.
Men jeg har, på en måte, med meg dattera mi på dette. Jeg begynner nesten å gråte når jeg tenker på at hun kankje en gang ikke skal føle seg tjukk og utilpass. Hun er bar 11 år, men har alltid vært lubben og det har bare forverret seg. Og det som er så merkelig er at hun fanktisk spiser sunt. Bare godis på lørdag, ordentlige middager med grønsaker, poteter og litt kjøtt. Brød niste på skolen og alltid frokost. Hun er glad i mat, men jeg fatter ikke hvordan hun kan legge på seg av det hun spiser. Hun er veldig glad i pasta og brød (og godteri så klart) men synes ikke hun spiser mer enn andre selv om hun nesten alltid føler seg sulten. Jeg er veldig spent på hvordan denne lavkarbo dietten fungerer på henne. Når jeg leste boken til Dr. Atkins forsto jeg at dette er nok kosthold som kan hjelpe henne. Tror ikke hun "tåler" mel selv om hun er helt hol på slike matvarer. Men selvfølgelig jeg får litt kvaler når jeg tenker på at jeg setter ei 11 år gammel jente på "diett"! . men på den andre siden det er IKKE bra å miste selvbilde over overvekt heller. Og dette handler jo ikke om "sulting" som vel "vanlige" kurer går ut på. Jeg har veiet for og i mot lenge, men tror jeg gjør det rette. Tar i mot synspunkt og kommentarer med takk!
Flott forum, fantastisk flinke og hyggelige mennesker her inne også .
lykketil til alle dere, til dattera mi og meg selv 
|