Sv: Problemer med mat
Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.
Jeg må bare spørre om en ting - men er litt redd for å tråkke i et vepsebol nå...
Jeg har hatt spiseforstyrrelser før (periodevis ukontrollert spising), og har ikke snev at dette nå på LCHF. Men, hvis jeg smaker på en kake, eller tar en vaffel i kantina, så setter det igang lysten til å kaste meg over masse mat igjen.
Her er spørsmålet: Er det sånn at når man har bulimi eller BED helst går etter karbohydratrike matvarer? Mener jeg hadde det sånn. Det var ikke akkurat ribbe eller egg & bacon jeg ville fråtse i, men mer typ spaghetti, pizza, boller, kaker, sjokolade, baguetter osv. Karbohydratbomber med andre ord.
Nå vet ikke jeg hva som er "normalt" altså, kan bare snakke for megselv. Men jeg hadde mer anoreksi/bulimi. Jeg spiste ekstremt lite, men normal og forholdsvis sunn kost. De gangene jeg sprakk var når jeg fikk i meg type kjeks, kaker, is, godteri, chips ol. Klarte absolutt ikke kontrollere inntaket, og ende opp med dårlig samvittighet og kasta opp alt. Var sjelden jeg kasta opp "mat", der klarte jeg liksom å holde meg på matta
Men spennende å høre andre erfaringer/synspunkter på dette!