Jeg er 25 år, har fast jobb og god inntekt og har en leilighet i kjelleren hjemme gratis... Gratis som i at jeg ikke har faste betalinger, men jeg har da betalt en del til dem likevel. Betaler strøm sånn inniblant, og så betalte jeg 25.000 (1/3) for grunnvannsboring og 13.000 for å kjøpe kjøleskapet jeg ville ha da de innredet kjøkkenet i kjelleren (sånn dobbelt med isbitmaskin - og den tar jeg ikke med meg når jeg flytter). Jeg vasker leilighet og klær selv, lager mat selv. Det er vel sånn ca fifty-fifty med at jeg går opp til familien og spiser som at jeg lager ekstra og de kommer ned til meg og spiser. Så matveien før jeg dem mer enn de før meg (en går opp og spiser kontra tre kommer ned og spiser). Og så synes de det er greit å ha en ekstra person til å kjøre på småsøsknene mine. Lillebror bor fortsatt hjemme og har noen venner som bor 30 km unna. Lillesøster kommer hjem hver helg og må hentes og kjøres til togstasjon 15 km unna og av og til vil hun også bli kjørt andre steder. Det finnes ikke kollektivtrafikk å snakke om her. Men så bor vi langt ute på landet, så de har aldri tenkt å leie ut kjellerleiligheten. De tenkte at de kunne flytte ned etterhvert (ikke så lenge til yngstemann flytter ut), og så kunne ett av barna med eventuell familie bo i de to øverste etasjene. Men jeg synes at hvis du har utgifter på sønnen din som har en stabil og god inntekt, så er det bare rett og rimelig at han betaler for seg. 3000 kr per måned er slettes ingen upris når han bor på hotell. Idéen med å kreve husleie og spare en del på en konto var slettes ikke dårlig da!