Sv: Hvilke grønnsaker vokser over bakken?
Tja selv tippet det litt på haugen. Skulle ha noen andre bøker uansett så visste turen dit ble kostbar så da jeg fant skaldemans bøker bestilte jeg allesammen. Om posten gjør jobben så har jeg vel de på mandag. Grunnen til at jeg bestilte alle er for det første at jeg ikke kan noe slanking. Selv om jeg over halvveis i livet har rukket å slanke meg i 25 år. Ingen slanketips jeg har fulgt har virket over tid. Og ikke er jeg vant til å lage mat selv, så er ralativt ubrukelig på kjøkkenet. Trenger derfor mange oppskrifter å må nok følge disse slavisk til jeg lærer meg grunnprinsippet ved grytene.
Dessuten tror jeg at det vil være motiverende å lese bøkene hans, og motivasjon det vil jeg helt sikkert trenge. For her snakker vi jo ikke bare en slankekur, men en fullstendig livsstilendring. Endringene i matvaner skal jo være noe som jeg klarer å leve med over tid.
Så da er snart første dagen av mitt nye liv unnagjort. Har spist uttalige ribbestykker, helt det feite ribbefettet over kjøttstykkene og hatt posesalat fra Rema ved siden av. Frokosten var 5 egg og 2 pakker bacon alt stekt i smør fra Tine. Helte stekefettet over eggene og spiste noen salatblader til. Lunsjen var en litt for godt stekt indrefilet av elg. Ble gjennomstekt og litt svart på den ene siden, men snudde svartsiden ned på tallerken og druknet elgbiffen i bearnaisesaus så ned gikk det.
Har spist ribbe 3 ganger nå, både middag mellommåltid og nå til kvelds og er rett og slett stappa mett. Stykkene jeg spiste var så store nå sist at jeg ble direkte trøtt så nå er det natt for min del.
I morgen venter minst 3 ribbemåltider og egg og bacon.
Må jeg forresten tenke noe på antall kalorier, for det har jeg iallefall ikke gjort idag. Så om det er viktig trenger jeg innspill fort så jeg ikke ender med å spise med ennå større.
|