Sv: Egenkomponert opplegg- har du det?
Jeg spiser vel det jeg vil, jeg begynte først med egenkomponert ketogen kost, men det funka ikke, fordi jeg ikke hadde nok basiskunnskap og jeg er av typen som ikke bare kan kutte ut brød og pasta og vips ned i vekt. Så leste jeg bøkene til Skaldeman og kom godt i gang.
Jeg har prøvd Fedon kost, men det blir for mye å vippe på kanten med litt for mye blodsukkerfall, så ketogen kost var mye lettere, siden det er bare å spise grønnsaker som vokser over jorden, alt av kjøtt og fisk, smør og for meg: inntil 1dl fløte/rømme og cottage cheese maks en gang om dagen. Veldig enkelt og utrolig variert mat.. Følte nesten det ble mindre variert med Fedon mat siden jeg ikke fikk spist nok av fettet jeg ville spise.
Jeg kaller min kostretning Skaldeman, men jeg spiser garantert mere grønnsaker enn han egentlig anbefaler.. Jeg spiser ketogent, hva det heter er ikke så nøye, det vikgste er å holde meg borte fra skapet med mel, sukker og kakao..Siden jeg er en mester i å bake hva som helst av hva som helst.. På høykarbo er jeg en skikkelig skapsnok og spiser hele tiden for å holde blodsukkeret stabilt.
|