Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme
Jeg hadde en periode jeg bodde hjemme mens jeg tok opp fag og jobbet litt. Da måtte jeg betale noe hjemme hver mnd, men det var nok mest for at ikke alt skulle gå ut i privat forbruk.
Jeg er nå også vant til å ta min del hjemme. Har alltid at "jobb" i heimen, og hvis jobben ikke ble gjort ble det trekk i månedspengene. Og at vi ungene lagde middag en gang i uka hver ble en ordning da mor gikk tilbake i arbeid. Broren min var 6 år,- han lagde pannekaker hver fredag 
Jeg synes du/dere skal sette dere ned med gutten og prate sammen om dette. Hva har han tenkt? En ting er å støtte under utdanning, men når han er ferdig og kommer til å tjene godt bør han nok tenke langsiktig slik som en del før her har skrevet.
Hvor mye koster det å leie noe i området der dere bor? Er det et utgangspkt for leie? Kanskje han kan få en del av kjøleskapet til egen mat, evnt ha eget kjøleskap? Kanskje en forventing om at han stiller opp og er med å steller hjemme, evnt lager middag x ganger når han er på land? Med full lønn så kan man jo forvente at det bidras.
Men her fabulerer jeg avgårde og tenker høyt. Håper det "årner sæ".