Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme
For å si det sånn, jeg hadde aldri i verden godtatt at en voksen som bodde hjemme og tjente 15.000 i måneden ikke betalte noe hjemme. 3000kr er billig for å bo på hotell. Jeg hadde nok sannsynligvis også krevd 3000kr pluss vaska av egne klær og middag en dag i uka.
Da jeg bodde hjemme det året jeg var 18 år( før det bodde jeg borte i to år) betalte jeg 1000kr i måneden, jeg hadde da 3000kr i sosialtrygd, kjøpte høy og kraftf`r for drøye tusenlappen til hesten, satte til sides 500kr og hadde under 500kr til andre ting. Mamma betalte maten. Jeg vaske stort sett alle klærne for alle 6, og hang opp det meste og bretta det meste, støvsugda og vaska gulv, gikk tur med hundene flere ganger for dagen.
Året etter bodde jeg alene på gården til mine foreldre fikk papirerne og kjøpet i roden og de kom flyttende etter. Bodde der vel et drøyt år, hadde da litt mere penger, attføring og betalte det samme og gjorde mye husarbeid, passet dyr, melka geiter, flasket killinger osv. Så flyttet jeg sammen med mannen og giftet meg 21år gammel
Jeg syntes det var rett og rimelig å bidra, de hadde jo dårlig råd de også, betalte på lånet på gården mm, og hadde to barn hjemme og jeg trengte jo ikke penger til masse tull, jeg hadde hestene mine. Og på gården hadde vi høy selv og trengte ikke å kjøpe. Dvs jeg betalte for diesel til traktoren nå og da.
|