Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-10, 11:11   #37
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme

Godt å lese! Jeg er veldig farget av at svigerfamilien min er italiensk og jeg ser hvordan det funker der nede. Ting er jo i forandring der også, selvsagt, men svigerfamilien min kommer fra helt i sør, og der er det ganske gammeldags fremdeles. Barna bor hjemme helt til de gifter seg, det er svært få unntak. Sønnene gjør lite og ingenting hjemme og forventer at kona overtar mammarollen når de gifter seg, noe hun gjør siden hun er oppdratt til at det er sånn. Jeez!! Svigerfar kan fremdeles ikke, i en alder av over 60 år, sette på en vaskemaskin eller stryke eller noe som helst (unntatt å lage middag, det kan han), men svigermor (som er norsk, men helt italiensk i væremåte) har ikke latt ham slippe til heller, hun har alltid gjort alt.
Jeg husker fremdeles en episode der svigerfar kjeftet på svigermor fordi hun ikke ryddet og vasket gutterommet til svogeren min ofte nok, det var så rotete der. Da var svogeren min, hold dere fast, 24-25 år gammel!!
Jeg har heldigvis "oppdratt" min mann til å kunne det meste. Jeg hadde ikke holdt ut i et ekteskap der en mann var som et barn som ikke kunne gjøre en dritt hjemme.

Jeg glemmer ikke da ei venninne (vi var vel 19 år gamle eller noe) ikke visste hvordan hun stekte et speilegg eller varmet en boks bønner. Det er jo ikke hennes feil, egentlig, men foreldrene som aldri har brydd seg om å lære henne sånt. Hvis mine barn i en så høy alder ikke kan steke et speilegg blir jeg pinlig berørt altså.