Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-10, 22:30   #11
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kombinere LavKarbo og Grete Roede?

Hei,
Matbudsjettet mitt har i alle fall ikke økt da jeg gikk fra høykarbo til lavkarbo, snarere tvert i mot vil jeg si. Det er nå helt slutt på impulskjøp og helt slutt på godteri, snacks, kjeks, kaker, halvfabrikat etc. som ikke akkurat er billig. Drikker noe sukkerfri brus men det er mikroskopisk i forhold til hva jeg drakk før. I og med at enhver kostholdsomlegging nødvendigvis krever en del planlegging i begynnelsen så har jeg også blitt mye flinkere til å kjøpe kun det jeg trenger. I tillegg så er jeg heldig som er innom Sverige med jevne mellomrom og bunkrer kjøtt og annet som er billigere der.
Ellers, så synes jeg at lavkarbo er normal mat jeg da. Det er mange her som kombinerer lavkarbo med resten av familien, enten ved at barna også får lavkarbo f.eks. ala Fedon eller ved at barna får ris/poteter/pasta ved siden av mens man selv tar en porsjon ekstra av grønnsaker og har en ekstra fettkilde ved siden av til seg selv.
Hører at de med barn anbefaler at man leser boken til Fedon: Barn i balanse. Et par andre bøker med fokus på kosthold og barnefamilier er den danske familien Mauritson; Kjernesunn familie, Kjernesunn mat, http://www.kernesundfamilie.dk – ikke helt lavkarbo, men en fin historie om det å legge om kostholdet for hele familien.
…som de andre sier, ingen har vondt av å spise etter lavkarbo prinsippene.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat