Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 09:38   #529
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg var i ketose nesten sammenhengende i 2 1/4 år. I denne tiden hadde jeg to pauser på noen få uker. Det var for meg vanskelig å komme meg ut av det kostholdet fordi når jeg gikk ut av ketose samlet kroppen vann, noe som gav mye smerter. Jeg tror imidlertid at kroppen på en måte vennet seg til ketosen, fordi etter 2 1/4 år på ketolyse var jeg 4 kilo tyngre enn før jeg begynte. Jeg gikk først ned det første halve året, så gradvis opp.

Jeg har lest meg opp på nesten hele (mye å lese) fase 1 tråden. Der ser jeg at dere er i ketose på dette kostholdet. For meg gir dette kostholdet for mange karbohydrater til at jeg er i ketose. Jeg har alltid måttet være under 15 KH for å opprettholde ketosen. Tror dere at det har betydning. Bør jeg bekymre meg? Jeg har forresten gått ned 900 g på 5 dager.

Ellers begynner kroppen å venne seg til dette nye kostholdet. Jeg er ikke så sulten lenger. I går glemte jeg faktisk det vanlige måltidet. Plutselig hadde jeg spist en spinatsuppe.