Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 10:11   #531
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg var i ketose nesten sammenhengende i 2 1/4 år. I denne tiden hadde jeg to pauser på noen få uker. Det var for meg vanskelig å komme meg ut av det kostholdet fordi når jeg gikk ut av ketose samlet kroppen vann, noe som gav mye smerter. Jeg tror imidlertid at kroppen på en måte vennet seg til ketosen, fordi etter 2 1/4 år på ketolyse var jeg 4 kilo tyngre enn før jeg begynte. Jeg gikk først ned det første halve året, så gradvis opp.

Jeg har lest meg opp på nesten hele (mye å lese) fase 1 tråden. Der ser jeg at dere er i ketose på dette kostholdet. For meg gir dette kostholdet for mange karbohydrater til at jeg er i ketose. Jeg har alltid måttet være under 15 KH for å opprettholde ketosen. Tror dere at det har betydning. Bør jeg bekymre meg? Jeg har forresten gått ned 900 g på 5 dager.

Ellers begynner kroppen å venne seg til dette nye kostholdet. Jeg er ikke så sulten lenger. I går glemte jeg faktisk det vanlige måltidet. Plutselig hadde jeg spist en spinatsuppe.

Jeg var også veldig skeptisk til at jeg kunne være i ketose på så mange karbs, men legen min sa at selv om sticken ikke nødvendigvis gir utslag så kan det godt hende at man er i ketose uansett. Jeg er fremdeles i ketose på Fase 2 faktisk og jeg spiser endel melkeprodukter da det er disse jeg lettest får i meg. Men har også kjøpt laktolight slik at antall karbs skal bli mindre.

Så lenge du går ned ville jeg ikke bekrymret meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat