Sv: Hvilket pulsnivå forbrenner mest?
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Altså, når du går på lavkarbo, ketose, så kan de fleste glemme hvilken sone du ligger i, fordi de aller fleste får mye høyere puls på lavkarbo. 4x4 intervaller er greiest å kjøre etter "feeling". Glem pulsbeltet, og kjør etter pust. Ikke vær stiv eller hyperventiler når du er ferdig med draget. Merker du at syra kommer under draget, senker du sakte farten, slik at du holder ut. Når du passerer 4 minutter, så skal du ikke lengte etter at draget er ferdig, de 3 første. Kun det siste draget skal du begynne å blir ordentlig kjørt, men ikke verre enn at du kunne gjort et til. Kjør gjerne dragene ute, gjerne i motbakke. Jeg kjørte mine i 13 % bakke. Det var hardt, det gikk sakte, men det ga veldig utteling.
En rolig tur kan du godt kjøre 60 sekunder jogging, 90 sekunder gåing. Hold det gående i 30-60 minutter, det gir en annen type trening en intervall. Kjør de to typene trening sammen, og kondisjonen kommer til å komme sinnsykt raskt.
Jamen, jamen.. Jeg trener med pulsklokke og når jeg sjekker tallene der så får jeg sjokk innimellom. Kan ha lagt på gjennomsnittspuls på 174 også har det ikke føltes hardt i det hele tatt.. (På lav-lavkarbo that is.. Nå som det er litt mer karbo så er det annerledes.)