Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 13:28   #47
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme

Jeg hadde ca. 6500kr utbetalt i måneden i læretida og betalte 1000kr i "husleie". Nå som jeg har bodd for meg selv ser jeg at lønna forsvinner meget fort og at 1000kr kanskje dekket opp for matforbruket mitt i ca. en uke. I tillegg kom klesvask, strøm til en gammel tv og to PC'er 24/7, oppvarming osv.

Har sønnen din 15.000kr utbetalt per måned kan du i grunn fint si du skal ha 5000kr av han, også får du sette så mye du føler for inn på BSU og sparekonto (for det kan jeg garantere at han ikke gjør). Den dagen han flytter ut må han uansett betale omtrentlig det samme i husleie, og i tillegg betjene strøm og mat selv og det blir betydelig dyrere!

Tar du 5000kr i måneden har "valpen" din fortsatt 10.000kr i lommepenger hver måned. Spør du meg burde dere aller helst sette dere ned og lage et budsjett for han. Skulle ønske noen hadde hjulpet meg med det for det er alt for lett å miste litt oversikten over kronene når man plutselig tjener penger.

Enten får han flytte ut og kaste bort mange, mange tusen på å betale alt selv, eller så bør du få påvirke hvor pengene hans havner så han klarer å spare en god del. Han tjener tross alt nesten like mye som lærling som de fleste av oss andre fagutdannede landkrabber tjener flere år etter fagprøven!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat