Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 11:23   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor strikte er dere i matveien?

Altså innenfor alle de matvarene man kan spise på ketogen kost finnes det jo hundrevis av retter man kan lage.

Egg er ikke bare egg, du kan lage omeletter med alskens tilbehør, du kan steke som speilegg, eggerøre, egg i skinkefrakk, eggemuffins, pizzabunn..

Grønnsaker, ja her går det vel ikke engang å begynne å ramse opp, det er jo hundrevis av måter å tilberede..

Jeg lager gjerne mat i perioder, feks nå går det mye i pannekaker( 2egg+3ss fløte, 3 små,tynne pannekaker), med skinke og ost, eller krem og en ss most bringebær til kaffekos på lørdag, en annen periode er det koteletter i alle former, så går det i kjøttboller..

Men jeg lager alltid ny mat ofte, og jeg har holdt på i et drøyt år og finner hele tiden nye oppskrifter.

Jeg holder meg alltid innenfor min karbogrense, spiser nok protein og fyller på med fett. Men i starten veide jeg absolutt ALT og var veldig påpasselig, men etterhvert oppdaget jeg at jeg hadde kontroll på karbokvota uten veiing og ting sitter i fingrene. Jeg vet at en så og så stor blomkål gir så og så mange porsjoner mos eller blomkålris, deler opp og fryser ned. Men jeg tar test på meg selv i blandt og veier ting.

Jeg spiser meg passe mett og spiser når jeg er sulten igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat