Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 12:09   #7
carfro
Juniormedlem

carfro sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
carfro er på en erverdig vei

Sv: Metformin? Slankemiddel?

helt tilfeldig så jeg tråden her og tenkte hm... interesant!

Jef fikk metformin uten å enten vite hva det var eller hvorfor. Han bare skrev det ut til meg fordi han sa jeg hadde PCO. Ble skikkelig nedfor og gråt jeg da fordi jeg VIL ha flere barn. Men han sa at denne medisinen kom til å hjelpe meg. Han spurte om kostholdet mitt og jeg sa at jeg var på ketolyse. Han sa perfekt! Disse pillene vil hjelpe deg å miste litt mer.

Ok tenkte jeg. Så tok jeg en grundig undersøkelse på internett og leste om og om igjen på alt jeg fant for å føle meg tryggere. Og fant til slutt at det faktisk hjelper meg på mange områder. Men jeg har ikke peiling om jeg har diabetes eller ikke. Vet bare at jeg har strevd med vekta mi laaaang tid uten å skjønne hvorfor engang... Følte jeg kunne kikke på ei kake å gå opp liksom.. Trente 4 dager i uka å hvergang mer enn 1.5 time å spiste salater å frukt å knekkebrød å gikk på skole men i løpet av 8 - 9 mnd gikk jeg bare ned 3 - 5 kilo...

Ketolyse begynte jeg på julaften og har gått ned over 15 kilo... Så what's up?

Nå er det 2 uker siden jeg begynte på metformin og ja jeg har hatt kvalme og diare. En dag hadde jeg det i hele dag også på kvelden fikk jeg akutt vondt i magen og noen få sekunder etter dret jeg på meg.... Hadde ikke sjangse til å rekke doen i det hele tatt!!! Og jeg løp å klemte til men det sprutet! Så jeg tør ikke å spise ketolyse brød lenger!! Å hvergang jeg får vondt i mage nærmer jeg meg doen med EN gang. HATER å jobbe nå pga dassen er så langt vekk! Å jeg står alene i butikken og kan heller ikke bare stikke av...... Har vurdert å sykmelde meg da helsa mi kommer først men har ikke samvittighet til det heller... Vetikke HVA jeg skal gjøre lenger... Fugh...!