Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 15:50   #12
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Voldsomt sukkertrang

Opprinnelig lagt inn av heart, her.

Er ikke helt enig med de andre som har skrevet her ang. det å bli kvitt søtsuget. Ketolyse/lavkarbo for meg har vært en fantastisk befrielse hva angår det å kunne kose meg med noe søtt nesten hver eneste dag, og samtidig gå ned i vekt.

Jeg har aldri vært veeldig overvektig, men har slitt med 7 til 10 kilo i alle år etter at jeg fikk mine barn, og det har vært en kamp hele tiden. Jeg har sulteforet meg, og har ikke kunnet unne meg noe som helst av søte saker uten å legge på meg, og hele prosessen hver gang jeg har slanket meg har vært helt pyton. Det som er så fantastisk med lavkarbo er at jeg kan nyte dagene, nyte det å leve med denne livsstilen, og på toppen av det hele kose meg med noe søtt og fett hver gang jeg har lyst på. Matkos er noe av det viktigste for at jeg skal ha et godt liv. Og for første gang kan jeg slappe av og nyte, så lenge jeg teller karbohydrater naturligvis. Det er jo helt fantastisk!! Nettop på grunn av at jeg kan kose meg så mye med god og også søt mat, så har jeg ikke hatt behov for å sprekke noengang i løpet av disse 3 mnd, jeg har holdt på. Ingen problem å ha dette som en livvsstil resten av mitt liv. Det er mye godt du kan lage med sukrin /stevia eller andre søtningsstoffer. Og du finner mange gode oppskrifter her inne. Lykke til og kos deg!

Det er sikkert vel og bra det. Hvis man tåler det. Men det er det ikke alle som gjør.
Og når man plages av søtsug, er det da ikke en idè å prøve å bli kvitt det iseden for å opprettholde det?