Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 18:00   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Voldsomt sukkertrang

Opprinnelig lagt inn av Eivor, her.

jeg har gått på ketolysekur en uke nå. jeg prøver å gå en tur hver dag på en halvtime. det får jeg til.MEN jeg har så voldsomt til sukkertrang. jeg føler ikke at det hjelper hverken med is,jordbær,fløte,mousse eller noe annet som er søtt i dietten. har dere noe råd og tips? og i tillegg så er jeg veldig usikker på hvor mye jeg kan spise. slik som den skinke og bacon i serveringsform....det står 5-6 posjoner, skal ma da fordele det utover 5-6 måltider, da??? det står jo i kuren at man skal slippe sukkertrangen og higen etter mat etterhvert.... MEN...

Hei.

Det er kroppen som avruses. Derfor får du så veldig kick etter søtt.
Det er helt normalt, og gir seg/mildner etter noen dager.

Vil ikke anbefale (av erfaring) å spise "lavkarbosøtt", selv om det er lov. Det vil for de fleste trigge søtbehovet enda mer.
Det aller beste er å bite tenna sammen, og motstå søtertstninger. Spis heller mat Prøv å finne på noe å gjøre; ta en tlf. til ei veninne, lese, osv. for å holde tankene unna.
For mange(og meg selv inkludert) er ketolysekuren en fin måte å bli kvitt sukkeravhengighet på. Å lære seg å forholde seg til godteri på en annen måte enn før.

Stå på, dette fixer du

Når det gjelder maten på ketolyse, så spis når du er sulten, spis deg passe mett. Ikke vær redd for fett og drikk mye vann.
I starten oppleves gjerne litt sult, men det regulerer kroppen etterhvert

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat