Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 23:21   #28
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin? Slankemiddel?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Ok, overså visst linken din.... Det betyr at disse tilfellene på akutten har fått melkesyreacidose eller hypoglykemi? Men hypoglykemi kan jo ikke komme av metformin alene? og melkesyreacidose er veldig skjeldent? Skjønner fremdeles ikke helt poenget jeg Er litt treigt oppi hodet idag! Kan man få for lavt blodsukker av å gå på metformin uten å trenge det?

Det tror jeg rett og slett ikke!
Men jeg tror vel heller ikke at man skal ta medisiner man slett ikke trenger. At såpass mange av oss sliter med bivirkninnger av metformin selv etter flere år, må jo bety at det ikke er helt trygt! Men at legene også vet for lite, det er jeg helt enig i! Min skrev gjerne ut metformin, men advarte meg mot føling! Jeg måtte fortelle han at det ikke gikk an med metformin alene!

Jeg har dia2 og har en god grunn til å bruke dem, men de har ikke hjulpet meg ned så mye som et gram! Så for meg holder de blodsukkeret i sjakk(selv på ketolyse trenger jeg det) og ikke noe mer enn det!