Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-10, 23:25   #1
Maria23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 6
Maria23 er på en erverdig vei

Hvilken diett passer meg?

Jeg er ei jente på 23 år, som har i alle år vært ganske slank og spist mye, sikkert godt over 3000kcl om dagen i form av pasta,brød,ris, og alt som er fy fy her inne viser det seg.
Men viste seg etter 21 år at jeg hadde en magesykdom, som ga meg kronisk betennelse i tarmen, det har jeg hatt hele livet uten at det har blitt oppdaget, smertene var vist bare inni hodet mitt ifølge legene, men ivertfall i 2007 ble jeg operert og fikk utlagt tynntarm.
dermed forsvant hele tykktarm + en del av tynntarm.
Etter operasjonen fikk jeg nytt liv, uten magesmertene, men så kom kgène, de raste på, og er nå oppi 90kg!!, med andre ord 30 kg mer.
dette preger på meg men siste ukene har jeg kuttet ut ris,pasta,brød og potet.
blir mye god mat bare unngår helt de karbokildene.
jeg er litt redd vekta så har ikke veid meg, ser ikke store framgang da, men kan godt hende noen kg er rast.
men det jeg lurer på er hvilken diett hadde passet meg best? jeg har ganske stor pågangsvilje og flink til å gjennomføre ting, savner igrunn ikke karbohydratene men oppdaget i dag at jeg nesten er litt redd pasta-ris-potet-brød. våknet i dag etter liten lur , vært da 7 timer uten mat, og tok oppen pakke fullkornsris tenkte jeg skulle ha til kyllingen, men jeg klarte ikke.
kastet det bare, det skremmer meg litt.
leser litt om forskjellig måter å gå ned, der en er å kutte på grønnsakene?? når ble grønnsaker usunt? blir veldig forvirret over alle disse vanskelige ordene og diettene.
jeg vil helst fort ned i vekt men på en måte som ikke gjør at jeg sulter eller koster meg 3000 kr i mnd på mat, da jeg er student.
De eneste byrdene jeg har ved at tarmen forsvant er at jeg ikke trekker til meg vann i kroppen igjen + litt salt går ut. så bør drikke ekstra vann og kanskje salte maten litt ekstra.
men ellers ingen spesielle prb med tarmmangelen min

dette ble langt, og kanskje ikke passer inn i forumet her, men er litt rådløs over hvor jeg skal henvise meg da jeg ikke liker disse treningsfitness forumene der det virker som alle er 100kg muskler og hater fett hehe.
og jeg er ikke akkurat slik
uansett takker for svar.
Mvh Maria

Maria23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat