Tråd: Dagen til nå
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-10, 23:41   #3
sunnereliv
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Dagen til nå

Ifølge Fedon har gulrøtter lav GI og skal være bra å spise? Jeg må spise mat jeg liker. Jeg spiser ikke så mye fitness lenger fordi den inneholder 70 g karbo, heller ikke så mye bananer lenger. Jeg har begynt å spise mye makrell i tomat, kjøpt supergrovt brødet fra baker hansen (den skal ikke inneholder for mye karbohydrater), eller så skal jeg holder meg til fedonbrød, rugbrød, pumpernikkelbrød, rugsprø, fiberrikt knekkebrød og fedonmusli. Jeg har litt problemer med å starte dagen med omelett. Liker kald frokost. Skal spise mer salat med kyllig. Woke mer og spise mer fisk. Skummet melk har lav GI og er lov å drikke. Jeg sier ikke at jeg spiser perfekt, men jeg har som mål på lengre sikt å få bedre matvaner. Yogurt 0,1 % fett er også tillatt. Hvis du leser dietten min så består den av en blanding av Fedon og sunt kosthold fra myndighetene. Myndighetene gir ikke råd om å kutte på karbohydratene, men å spise magert. Hvis du får i deg for lite kalorier hvofor ikke unne seg litt mer av det du liker? Da er det jo også lettere å holde dietten over tid. Husk at du skal leve på dette resten av livet hvis du ønser å være slank resten av livet. Kluet er å finne den gyldne middelvei som man kan leve med. Det er jo en livsstilsforandring som skal til, ikke en tidsbegrenset diett.

Sist redigert av sunnereliv : 05-05-10 kl 23:48.
sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat