Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-10, 23:05   #4
karikins
Medlem

karikins sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
karikins er på en erverdig vei

Sv: Hjerteinfarkt på Ketolyse????

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Han bør i alle fall slutte å røyke.
Om det er kolesterol som er årsaken til hjerteinfarkt kan man nok sagtens diskutere, men røyking vil ikke gi en eneste positiv helseeffekt.
Det er snart 6 år siden jeg sluttet å røyke og det er faktisk bare å bestemme seg for å kutte ut. Infarktet bør være en god motivator, så lykke til .

Hvis dere vil følge legens råd om å kutte ut animalsk fett, så kan dere kanskje spise fisk og sjømat? Egg er jo "friskmeldt" for å forårsake høyt kolesterol, så det kan han jo spise.

Ellers bør dere lese så mye dere kan om kolesterol - vær kritisk til kildene!

Send gjerne en PM til Torkil og snakk mere med legen deres.
Håper at kjæresten din blir frisk igjen

Takk Gracella
Vi har lest MASSE, og jeg mener faktisk masse, om kolesterol. Og vært kritisk. Problemet er å huske alle de gode argumentene som sier at kolesterol ikke er så farlig som noen skal ha det til
Når vi snakket med overlegen nå i kveld, og hun begynte med det rubbish'et med "vekk med egg, animalsk fett, etc" ble jeg bare målløs
I mitt stille sinn sa jeg bare: "Du din uopplyste tullekjerring!"

Røyk er ikke sunt, d har jeg ikke argumentert rundt. Der har du udiskutabelt rett

Jeg bare håper at vi kan få noen trøstens ord, leger har jeg faktisk mistet troen på - hvertfall når de kommer med tullete anti-lavkarbo-vrøvl

karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat