Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-10, 11:26   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett passer meg?

De fleste av oss spiser grønnsaker. Vei opp paprika, agurk, stangselleri, blomkål og brokkoli til du har grønnsaker som gir 20g karbo, jeg kan garantere deg at du kommer til å bli overrasket. Mengdene er mere enn hav Ola Nordmann pleier å spise Så å kutte ned på stivelsesrike grønnsaker gir bare rom for andre grønnsaker som er sunnere. Poteten feks gir deg ikke så mye c-vitamin, men det gjør derimot blomkål og brokkoli, og de har MYE lavere karboinnhold og i tillegg karber som ikke blir sukker.

Kanskje du skulle kjøpt ketolyseboka som nevnt over her og testa det kostholdet. Du burde vel rimelig raskt merke om du tåler det kostholdet eller ikke. Send gjerne mail til Torkil Andersen og fortell om din situasjon, kanskje han har noen råd/erfaring ang. det med ketogen kost og utlagt tarm.

Det trenger ikke å bli så dyrt, vi er jo 5 stykker i familien og bruker rundt 6000kr på mat, og da kjøper vi mye spesielt til minstejenta som sonderernæres og prøver seg på vanlig mat og det går med en del til prøving og feiling( går med en del hundrelapper bare til yoghurt/kesam).
Egg koster vel under 30kr for 18stk på kiwi, der har du 6måltider. 2kg kyllingfilèet koster 129 på kiwi om jeg ikke tar feil, rundt 30kr for 750kg kjøttdeig(=4-5måltider).. Ta dge en runde og sjekk hvor det er billigst. Feks en kladd med sei blir 4 middager for meg( eller en til alle sammen), den koster drøye 20kr på kiwi/rema 1000!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat