Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-10, 14:05   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Guri som du raser ned i vekt"

Opprinnelig lagt inn av Sulli, her.

Hei..
Jeg vil også rase ned i vekt. Har akkurat begynt med lavkarbo, jeg er ganske forvirra. Vet ikke helt hvor mye jeg kan spise av de forskjellige tingene. Er veldig redd for å gå opp i vekt. Har aldri tidligere spist bacon til frokost på en hverdag eller brukt fløte i middagen..

Wæææ, skummelt. Håper ikke jeg gjør dette feil og ender opp som en dundre på hundre.

Tja. Prøv deg frem da. Hilsen ei som har vært ei dundre på OVER hundre

Lavkarbo er jo en vidt betegnelse som spriker fra tilnærmet null karbo til rundt 150 karbo pr dag. Så hva du kan spise er da opp til deg selv, nesten. Grunnregelen er mer karbo=mindre fett, mindre karbo=met fett. Masse fett + masse karbs = feit. Det er jo selvsagt litt modifikasjoner i dette.

Bare spis ren mat. Ingen pølser (med mindre de er lavkarbovennlige), kjøttkaker, fiskekaker osv. Dette er ikke mat. Det er stort sett stivelse og restekjøtt etter alt det gode er tatt vekk. Spis grønnsaker. Prøv å integrer noe grønnsaker til hvert måltid, men vær obs på at enkelte grønnsaker kan inneholde stivelse. Gylden regel; Kommer ikke maten fra moder jord, eller har hatt en mor bør vi ikke spise den - så ofte. Sjokolade kommer ikke fra moder jord f.eks.

Bruk oppskriftene her inne til å lage mat så får du ordentlige lavkarbomåltider.

Sist; Det er ikke noen god idè å "rase" ned i vekt. Det er slitsomt for kroppen, og huden greier ikke å henge med sånn at du får masse løshud.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat