Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-10, 21:45   #52
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snart voksne barn, og betaling for å bo hjemme

Jeg flytta hjemmefra da jeg var 15, og bodde borte i 4 år. Så bodde jeg hjemme et år, men da betalte jeg ikke husleie. Jeg er, av ukjent årsaker, veldig flink til å spare penger så mamma og pappa krevde ikke husleie av meg da ( fikk ikke stipend og hadde en ganske ustabil inntekt). De jeg har kjent som har bodd hjemme og betalt husleie, hadde foreldrene en sånn ordning at de satte pengene inn på en konto (uten at dattra visste det) og sparte det til et eventuelt bryllup. Det fungerte kjempebra, og hun ble veldig glad den dagen hun fant ut at hun hadde noen tusen stående på konto

Hvis sønnen din har inn 15 000 pr mnd, er 3000 et minstekrav. Jeg ville nok ha fått til en ordning med 3000 til dere (og at dette eventuelt går på sparekonto, det avhenger jo av deres økonomi) og at han satte 5000 på sparekonto. At han bidrar med husarbeid er vel en selvfølge

For meg som er student og lever på 6500 (med 3500 i husleie for mitt 12 kvadrat store rom) hver måned, er 15 000 bare en fjern fjern drøm. Jeg betaler all maten selv, og gjør alt arbeidet selv. Så når jeg klarer det, burde sønnen din og klare det

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat