Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-10, 19:43   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sykelig overvekt, hvor kan man få hjelp?

Det er vel ikke så stuerent å si det rett ut her inne, men siden jeg har gjort det selv og fått et nytt liv så må jeg jo i hvert fall nevne det. Jeg var nemlig i samme situasjon for 3,5 år siden. Veide 135 kilo og slet både fysisk og psykisk, ingenting hjalp og jeg levde i et sort hull uten noe som helst lys i tunnellen. En venn anbefalte meg å snuse litt på vektoperasjon. Jeg bare fnyste og sa at noe sånt turte jeg aldri i livet å gjøre, hva med alle bivirkningene osv. Men denne vennen kom med info og linker, og først ble jeg irritert, men så begynte jeg å lese mer og mer om det og skjønte at det å leve som så overvektig faktisk var UHYRE mer farlig enn å ta denne operasjonen, og da stod løsningen klar for meg. Jeg ville helst ikke gjøre det offentlig av endel årsaker (flere komplikasjoner, årevis i kø, feil type operasjon på den tiden osv), så jeg tok opp et lån (som jeg fikk med nød og neppe) for å ta det privat på Aleris i Oslo.
1,5 måneder senere lå jeg på operasjonsbordet, dagen før jeg fylte 27 år. Bursdagskaken min var et vannglass og en pose intravenøst.

Nå sitter jeg her, 71 kilo lettere og har fått et aldeles nytt liv, operasjonen har reddet livet mitt og i tillegg gitt meg verdens mest fantastiske gave; nemlig sønnen min på 2 år. Jeg ble nemlig gravid etter å ha gått ned rundt 40 kg, før operasjonen slet vi veldig pga. vekten min og manglende eggløsning og mens pga. hormonproblemene som fulgte med. Han hadde ikke vært her i dag uten operasjonen.

Jeg har ikke hatt plager whatsoever etterpå, har omtrent hele tiden siden operasjonen følt meg helt normal, spist vanlig mat og rast ned i vekt. Det høres ut som en solskinnshistorie, og det er det jo, jeg er klar over at ikke alle er like heldige som meg, men jeg kjenner etterhvert ganske mange vektopererte (flere titalls stykker), og ingen av dem har angret en eneste dag, alle er friske og slanke og har det fint. Misforstå meg rett; jeg sier ikke at operasjonen er himmel og fryd og løsningen for alle altså, bare så ingen kommer her i tråden og kjefter på meg for dette, ALT skal jo være prøvd før man tar dette skrittet. Men det er viktig å vite om at det finnes denne løsningen, for den har jammen reddet mange liv.