Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-10, 02:23   #10
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Sykelig overvekt, hvor kan man få hjelp?

Kjempeflott at du bryr deg nok til å søke informasjon! Er skremmende mange ignorante, late leger der ute som tror jobben deres består i å måle blodtrykk, sende blodprøver til labratorie, og skrive resepter på antibiotika. =/ Selv jobber jeg innen IT og går det én dag der jeg ikke lærer noe nytt blir jeg fort foreldet. Tar jeg en urelatert jobb i et års tid er jeg håpløst utdatert. Hvorfor er det sånn at livredderne våre kan utdanne seg og så sitte på et kontor i 40 år uten å tilegne seg en DRÅPE ny kunnskap?

Vil bare si, uten å vite stort om dette vektopplegget, at jeg generelt ville vært forsiktig med Sykehuset i Vestfold. Etter offentlig standard er de ikke dårlige men de er underbemannet så det holder og kompetansen på folkene som skal redde liv er ikke alltid på et nivå man er komfortabel med. Et grovt eksempel er at diabetes-ernæringsfysiologen deres ler av proteiner, tror egg er små pakker hjerteinfarkt, og anbefaler DIABETES-pasienter å få 40-60% av energien får fra karbohydrater!

(om du ikke vet stort om diabetes betyr dette et liv med ustabilt blodsukker på tross av masse fingerstikking for å måle, livsfarlig lavt blodsukker flere ganger i året og garanterte senskader som nerveskader og amputasjoner, blindhet, mm.)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat