Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-10, 21:33   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Men hva drikker du istedenfor? Hvilke andre matvarer inneholder gluten? Finnes det gode erstatninger for melk da hvis man liker frokostblandinger må man jo ha litt melk i hvis ikke blir det for tørt med bare yogurt synes jeg.

Melk er for kalver og bør ikke drikkes av hverken liten eller stor, det er lite eller ingen helsegevinst med melk.

Som erstatning kan man bruke soyamelk (finnes både med og uten tilsatt sukker og smak) men bør brukes i små mengder. Det er mange grunner til det, men hovedgrunnen er at soya (alle soyaprodukter faktisk) inneholder mye østrogen og kan ødelegge hele syklusen hos kvinner og menn kan oppleve at de får pupper og mer feminine trekk (bl.a. akkumulerer de fett på en annen måte). Soya er ok men i svært moderate mengder.

Det finnes også rismelk, havremelk og mandelmelk (usikker på om denne finnes her i landet) som smaker skikkelig godt og er sunt, men det kommer ann på hvor nøye du er på karbohydratene for de inneholder jo en del.

Selv bruker jeg fløte spedd med vann som melkeerstatning - 1 del fløte og 2-3 deler vann. Det fungerer fint og fløte er generelt bedre for fordøyelsen enn melk.

Ellers inneholder våre vanligste kornslag bygg, rug, hvete og spelt mer eller mindre gluten. http://no.wikipedia.org/wiki/Gluten

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat