Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-10, 08:23   #5
mål:littavetmenneske
Medlem

mål:littavetmenneske sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette var en helt fantastisk oppdagelse. Jeg har holdt på å sprekke av focaccialyst, og nå er det en saga blott!

Jeg har laga en variant av denne flere ganger allerede. Jeg lager deigen med masse sesam- og litt solsikkefrø. (Jeg har forresten i litt mer bakepulver enn i oppskrifta.) Så stapper jeg ned tett i tett med oliven, grønne er jo karbosnåle, men en og annen svart kan man jo unne seg. Innimellom har jeg litt hakka soltørka tomat i oxo. (cherrytomater, helst flådde, er oxo godt) Før herligheten går i ovnen har jeg godt med olivenolje og litt salt på toppen. Jeg bruker enten fersk timian eller rosmarin eller en mix av disse og dytter ned i deigen, har jeg ikke friske urter strør jeg på litt tørre urtekrydder før jeg har på oljen. Når focacciaen er stekt, heller jeg på MASSE extra virgin olivenolje. Slik får man en super fettprosent på produktet, og ikke minst en fantastisk smak. Det er ikke langt unna focacciaen jeg har fått servert i Italia, altså! Å- hvilken lykke! TUSEN TAKK!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat