Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-10, 03:40   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo i Egypt

Jeg har vært i Egypt:-)
Nærmere bestemt hotel Saraya i Makadi Bay.
Til på begynne med var jeg redd for det meste. Spiste ikke salater, skrellet frukt, melkeprdukter.....ja den leksa der hvis du skjønner?
Men, så så jeg at mange andre på hotellet våget seg på å spise dette, så jeg tenkte at....ja, jeg tok sjansen.
Jeg spiste salater, dressinger, osv.
Hele min familie gjorde det, og vi klarte oss fint gjennom en hel uke.
Ingen problemer.
Men, jeg må legge til at vi bare spiste på restauranter/cafeer i Makadi, altså på hotellområdet.
Eller nei, nå ljuger jeg, vi var på besøk i en beduinleir, der spiste vi også maten vi fikk servert. Gikk fint det også, ingen problemer.
Det vi fikk høre på turen, det var at de var nøye med hygienen og matlagingen i Makadi....dårlige turister kommer jo ikke tilbake, ikke sant?
Makadi er et sted bygget opp kun for turister, altså ingen fastboende utenom turistsesongen.
De er veldig avhengige av at turistene har det bra og kommer tilbake.

Våre hygienerutiner på turen var at vi alltid vasket oss på hendene med antibac før og etter måltider, og etter at vi hadde tatt i Egyptiske penger (de var ganske skittene).
Vi drakk og pusset tenner kun med vann fra flaske. Men dette med vannet var egentlig ikke noe problem, for overalt hvor vi spiste så fikk vi alltid flaskevann til maten.
Vi tok også idoform hver dag, fra et par dager før vi dro til Egypt.

Men, jeg ville nok vært mer foriktig hvis jeg f.eks dro utenfor hotellområdet, og fant en lokal cafe eller noe. Da ville jeg nok ikke spist som jeg gjorde i selve makadi.

PS: vi hadde all inclusive

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat