Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-10, 10:22   #8
Aggatuss
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Sprekker snart... :(

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

Det jeg skriver nå har jeg skjønt er relativt upopulært her inne; men jeg har veldig god erfaring med kontrollerte sprekker - og har klart å ta av det jeg ønsket meg på denne måten. Mulig det har sammenheng med hvor mye du ønsker å ta av, og med hvor sterkt søtsuget ditt er.

Hadde 8 kg jeg ville ha av, begynte i januar med to "strenge uker", deretter har jeg skeiet ut som jeg ville hver lørdag - noen ganger også fredag. Trente alltid mye dagen etter en sprekk, og var gasnke streng å kosten denne dagen (søndag) Før påske var målet nådd...nå varierer jeg +/- 1kg i forhold til den perfekte vekta (justerer mest med trening nå - spiser fortsatt sunt i uka, og det jeg vil i helgene)

For meg har dette funket veldig bra, men som sagt er det mange meninegr rundt dette her inne!

Jeg gjør som Pandora, spiser sunt 6 dager i uka og hva jeg vil av sunne/usunne ting 1 dag i uka. Spiser jeg pasta, pizza, potetgull, sjokolade, osv. en lørdag, har vekta steget med ca. 0,5-1 kg dagen etter. Og det er vann, blir oppblåst av for mye karbo. Søndag går jeg tilbake til normalt kosthold, og mandag er jeg tilbake på rett vekt.

Skal jeg ut å spise en ukedag, eller i ´bursdag midt i uka, tar jeg "utskeielsesdagen" min da. Passer på å spise magrere måltider samme dag jeg skeier ut, feks. en mager frokost (cottage cheese, yoghurt naturell, ol.) og en salat med scampi, tunfisk eller kylling til lunsj uten den sedvanlige avokadoen og osten. Og så feks. pizza, burger eller pasta til middag + potetgull/sjokolade ol. til kvelds. Vet ikke om det har noe for seg, men det føles bedre for meg å spise noen fettfrie måltider den dagen.

Det skal nevnes at jeg ikke slanker meg og at jeg trener masse, 6-10 timer i uka, mest kardio. (Veier 59-60 kg, er 170 høy, begynte på lavkarbo pga. kronisk hodepine - som er helt borte nå. JIPPI!! Veide 63 kg da jeg begynte i februar, og har altså ikke gått opp de 3 kg selv om jeg har en "fråtse" dag i uka).

Vet ikke om en dag i uka for deg vil trigge sukkerbehovet og jeg vil derfor ikke anbefale noe som helst, men jeg tror alle før eller siden får en eller annen sprekk, så ta den når den kommer med "hodet høyt hevet" og se hva som skjer og ta erfaring av det. (Hva du følte, hvordan kroppen din reagerte, var det verdt det, osv.)

Uansett, lykke til!

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat