Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-10, 17:38   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Nå ble jeg plutselig litt usikker, men Janmesi skrev i hvert fall at Gunn Helene Arsky er påtroppende redaktør i Mat & Helse, og hun står bla. for dette:

http://dinmat.adressa.no/content/view/full/37641

Og nå går det visst i artikler som denne:

http://www.matoghelse.no/helse/2005/...gull-rita.aspx

Sitat:

Konkurranser
Som så mange idrettsutøvere setter Gunn-Rita til livs mye ris eller pasta de to siste kveldene før en konkurranse. Poenget er å fylle lagrene med glykogen. I tillegg spiser hun mye korn til frokost de tre siste dagene og litt ekstra frukt om kveldene. På selve konkurransedagen spiser hun en kornblanding 2,5 time før start og drikker mye vann.
På startstreken spiser hun en halv energiplate av nøtter og ulike kornslag.
Når konkurransene varer ca. 2 timer, spiser hun aldri noe underveis. Imidlertid har hun en karbohydratholdig drikk på vannflaska, og på hver runde som sykles, får hun delt ut såkalt «skvis» blandet i vann, dvs. raske og langsomme karbohydrater som virker meget sterkt. På lengre ritt enn 2,5 timer spiser hun litt tørket frukt og energiplater underveis.
- Jeg spiser alltid karbohydrater og proteinpulver i restitusjonsfasen etter trening og konkurranser. Ofte spiser jeg noe ekstra frukt og gjerne en kornblanding av samme sort som jeg bruker til frokost, forteller Gunn-Rita, som også drikker mye vann.

Sist redigert av Iset : 15-05-10 kl 19:12.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat