Sv: Sprekker snart ...
Kjære tvilling82 
Årsaken til at man får så lyst på noe at man holder på å døøøøøø, kommer oftest av disse faktorene her:
* for lite vann. Når kroppen er dehydrert og trenger vann reagerer den ofte med å gi deg snopelyst. På dette kostholdet trenger kroppen din mer vann enn vanlig, og dette er et must, ikke et forslag. (streng!) Du skal drikke ca 3,5 liter vann i døgnet. Det tilsvarer 6 Imsdal drikkeflasker. Jeg fyller 6 sånne med springvann hver dag, og har i kjøleskapet så jeg vet at jeg får i meg nok.
* for lite fett. Hvis du kutter karbohydratene og i tillegg spiser magert kjøtt og fisk, a la kyllingfilet/svinefilet/mager skinke o.l. så tror kroppen at den holder på å sulte ihjel. Du skal spise det feteste kjøttet og den feteste fisken. IKKE fall i salatfella, (f.eks. som meg i starten, etter mange års Grete Roede-hjernevask...) Ikke spis salat med ost og skinke til lunsj, heller en feit kotelett fra middagen dagen før, med pittelitt salat ved siden av, hvis du må ha det.
* avhengighet Psykisk eller fysisk avhengighet av karbohydrater. Da jeg startet på lavkarbo/ketolyse jobbet jeg med rusmisbrukere i behandling. Jeg oppdaget fort at mine pasienter og jeg ble styrt av de samme mekanismene når det gjaldt rus/karbohydrater. dessuten opplevde jeg skikkelige abstinenssymptomer de første ukene uten karbo. Svett, hodepine, nattevåk, sur og grinete, deprimert, kvalm og uggen. Og akkurat som rusmisbrukerne sleit jeg med tanker om at "nå har jeg vært FLINK så lenge, nå FORTJENER jeg å KOSE MEG litt...med kaker, pizza, snop..." Høres det kjent ut? 
Vi har mye slankearbeid å gjøre mellom ørene også, dessverre!
Massemasse lykke til!
Nic.