Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-10, 07:22   #7
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade med mindre fett?

Om du lurer på om mettet fett er usunt for deg på Lindberg så syns jeg at du skal lese litt om lavkarbo.

Lindberg anbefaler ca 120 gram karbo om dagen. Det tilsier at vi må kutte fettmengden litt, men det trenger ikke være så veldig mye.

Mettet fett er ikke så farlig som man vil ha det til. Spesielt dersom man spiser lavkarbo. Og siden Fedon selv anbefaler 70% sjokolade så er det helt sikkert både greit og lovlig å spise det.

Men dette er for å erstatte søtsuget. Jeg blir bare mer og mer motstander av sånne "erstatninger" hele tiden for søtsaker. En gang iblant ja, 4 ganger i uken nei. Du må være så snill å gi deg selv en sjanse til å la søtsuget forsvinne. Så lenge du forer søtsuget så kommer det tilbake, større og sterkere for hver gang.

"Jeg MÅ ha sjokolade, jeg bare må ha litt søtsmak i munnen, jeg klarer meg ikke uten" etc, har hørt og lest dem alle . Man må i det minste prøve.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat