Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-10, 20:25   #1
Hulder
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Hulder er på en erverdig vei

Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...

Jeg er en ung jente på 18, og er rundt 25 kg overvektig, noe jeg har vært i flere år. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt utallige ganger (med lavkarbo de siste årene) men som alltid rikker ikke vekten seg lenger så snart den tredje uken kommer, uansett om jeg kutter ut det en eller det andre. Den enorme håpløsheten og frustrasjonen som kommer av dette gjør meg ikke akkurat mer motivert, og alle andre feil blir plutselig mye mer fremtredende. Jeg skriver vel her fordi jeg håper det er noen her som har gått ned en 25-30 kg eller mer, og har noen oppmuntrende ord om sine erfaringer om hvordan kroppen blir seende ut etter vekttap.. Og siden det er forskjell på resultatene en 18 åring og en 45 åring kan forvente, vil jeg helst ikke ha flere "skrekkhistorier" fra skadefrydende eldre kvinner som bare har å fortelle meg at alt blir verre.. Jeg har enorme problemer nå med å forholde meg til omverdenen, især av intim art.. Jeg kunne ikke tenke meg å være naken foran noen, og nå som jeg har har et fast følge som jeg er svært glad i, og det seksuelle kommer opp på banen, merker jeg at alt bare går nedover igjen. På den ene siden syntes jeg det er oppmunterende, for om han kan tålerere min overvekt, vil han ihvertfall tolerere kroppen jeg vil få etter å ha gått ned i vekt, men hva om strekkmerker og hengebryster etc bare blir verre?

Jeg har strekkmerker på over hele magen, selv ned til underlivet, og mellom lårene, over rompa og hofer osv. Dette har bleket en del, og jeg lært å akseptere dem, men jeg knekker sammen av tanken på at de kan bli verre i ettertid. Når kroppen blir hele 25 kg mindre, vil strekkmerkene se verre ut, som rynkete arr, eller vil de krympe i omfang og samle seg tett dersom man trener magemusklene og strammer opp overkroppen? Dette lurer jeg mest på.

Og hva med celulitter? Jeg er jo kun 18 år gammel, og celulittene mine kommer av fedme først og fremst, så blir ikke de dermed betraktelig mindre?

Jeg er klar over at ingen av delene noen sinne forsvinner helt, jeg vil bare vite om jeg kan forvente meg en forbedring også på disse punktene, eller om alt bare blir verre.. For ikke å snakke om at jeg pga overvekten også har store, men meget slappe bryster, som jeg frykter vil se ut som to tomme sokker etterhvert.. Jeg vil ikke ha kroppen som jeg helst ikke bør ha før jeg begynner å nå 40års-alderen, den har jeg mer eller mindre nå.

Jeg lurer også på om noen her har hatt åreknuter? På grunn av belastningen vekten har på kroppen, fikk jeg for mange år siden en par av dem på det ene benet.. Det er ikke så ille, men ganske tydelig likevel, og jeg lurer på om dette forsvinner sammen med vekttapet, eller om jeg må operere dem vekk?

Tusen takk på forhånd.

Sist redigert av Hulder : 18-05-10 kl 20:31.
Hulder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat