Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...
Hei Hulder! Jeg startet med en overvekt på drøyt tretti kg selv og med potensielt en del lignende problemer, og tross at jeg er en del eldre enn deg har ting mye blitt bedre, av det du beskriver. Jeg gikk ned i passe tempo i første omgang litt under tjue kg for tre år siden. Jeg har selv MYE strekkmerker fra jeg var yngre (la på meg nesten tretti kg som tolvåring), og de har bleknet en del. Den første tiden etter vekttapet så hang huden, og strekkmerkene ble mer som groper i huden, men etter tre år er det ikke tegn på hengehud lenger, heller ikke på brystene som har gått fra 100D til ca 85B. Og du har enda noen fortrinn foran meg og folk som er enda eldre, ettersom du er så ung! Og det er jo så utrolig bra at du har oppdaga lavkarbo i en så tidlig alder, det misunner jeg deg .
For magen sin del, så fikk jeg tips om et par triks. Jeg vet ikke om det var huden selv som gjorde jobben eller om dette faktisk hjalp, men logisk sett burde det gjøre det. Da jeg dusja så skylte jeg magen med kaldt vann, og så masserte jeg magen skikkelig med fet krem. Dette burde i hvert fall få i gang blodomløpet som er viktig for at huden skal beholde elastisiteten sin.
Og når det gjelder strekkmerkene mine nå, så er de blitt lyse og veldig overfladiske. Jeg har passet på å få en del sol på kroppen om sommeren også, og så lenge strekkmerkene ikke er ferske, så hjelper det en god del. Men det tok meg mange år å tørre å gå i bikini, da .
Uansett er det ikke sunt for en kropp å ha tredve kg overvekt, så om de problemene du forespeiler kommer, er de jo uansett ubetydelige i forhold til helseeffekten. Jeg vet det ikke er lett å tenke sånn, men det er jo sant.
Men jeg vil tro at med din unge alder så vil du ha de beste sjanser for et godt resultat over tid!
Masse lykke til! !
PS: Uke tre på ketogent kosthold er veldig typisk den uka de fleste står stille. Ikke gi opp! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|