Sv: Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ...
Det er ikke alle eldre som har skrekkhistorier å komme med
Jeg er over 70 år og er ganske stolt over kroppen og huden min.
For ca 30 år siden gikk jeg ned over 30 kg på lavkarbo etter flere svangerskap.
Siden holdt jeg vekten inntil relativt nylig.
Nå har jeg gått ned 9,7 kg siden mars.
Jeg har ingen strekkmerker ( de jeg fikk under svangerskapene der jeg var svææær, er så bleke at det nærmest må forstørrelsesglass til for å kunne se dem)
Cellulittene jeg var begynt å få nå da jeg la på meg igjen, er nå helt borte.
Brystene er selvsagt blitt lengre med årene, men vekt tapet denne gang har ikke påvirket dem vesentlig i negativ lengde- retning, jeg har gått ned i BH størrelse ( fra 38B til 36B. vet dessverre ikke hva det tilsvarer i norske størrelser)
Jeg tror, som Photo sier, at litt omsorg for huden er viktig.
Jeg er ikke så tøff som henne mht kaldt vann, men jeg bruker en relativ hard børste i dusjen. ( oppadgående bevegelser, mot hjertet - min måte å krangle med tyngdekraften)
Hver morgen, etter dusj, bruker jeg en spesiell olje som påståes å skulle motvirke strekkmerker. (Johnson's for gravide) Om kvelden bruker jeg Clarins sin.
I tillegg tror jeg at alt fettet vi får på dette kostholdet også hjelper huden til å opprettholde / gjenfinne noe av spenstigheten.
Åreknuter vet jeg ikke, jeg har aldri hatt det. Men på leggene bruker jeg en lotion fra Wileda som skal motvirke åreknuter. ( Tror den selges på Helios i Norge)
Lykke til!
|