Hvorfor spiser dere Bacongull?
Hm... Jeg undrer meg litt over all denne forherligelsen av Bacongull her inne. Det er selvfølgelig riktig at det kun er 2.5g kh/100g. Men. Hva er egentlig bacon gull. Grisehud fritert til det ugjenkjennelige, spedd med fargestoffer, kunstig aroma og ikke minst en hel bondegård av transfett. Dersom man legger over til et lavkarbokosthold så er det vel (forhåpentlig) fordi man ønsker å leve et sunnere liv og bevare eller forbedre helsen. Eller?
Bacongull er vel noe av det mest meningsløse man kan putte i seg, og helsemessig er det i hvert fall betenkelig. Jeg synes det kunne være interessant å høre litt mer om hvorfor dette produktet er så hyppig markedsført her på forumet.
I fare for å bli helt pepet ut, lurer jeg også på hvordan storkonsumet av typer baconsnacks passer inn med den varige livsstilsendringen det legges opp til i alle disse filosofiene. Forum for kostholdsomlegging er vel ment til at man skal hjelpe hverandre til å legge om kostholdet, ikke å finne smutthull som gjør at man kan holde på de gamle, dårlige vanene bare med et annet og lignende produkt? Tenk om man kunne nøye seg med et par-tre flak med potetgull dersom det er dette som blir servert, alternativt den gode gamle gulroten med litt dipp eller noe lignende. Næringsinnholdet i bacongull åpner selvfølgelig for at man skal kunne konsumere ett hundre gram av det eller så, men seriøst folkens... Var det ikke snakk om en livsstilsendring? Om man beholder gamle (u)vaner, så spiller det vel liten rolle om potetgullet er laget av poteter eller grisehud.
Hva mener dere?