Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-10, 03:24   #40
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Det er forskjell på fett og fett. Smør er jo omdiskutert og man må få lov å mene at det er sunt å bruke smør i matlaging eller ikke sunt. Eller eventuelt hva som er bedre eller dårligere alternativer når det gjelder fettkilder. Men det er vel lite omdiskutert at smør i seg selv ikke er et måltid. Ikke engang et nødmåltid. Å gafle SMØR fordi man "er" lavkarber, er i følge meg bare totalt misforstått. Ikke en gang Atkins ville bifalle en slik hårreisende tolkning av lavkarbohydratiske prinsipper. Det har i alle fall ingen ting med godt kosthold å gjøre...

Men ok. Det er ingen som har nevnt om det er snakk om en liten porsjonspakning på 10 gram minus det rundstykket som andre bruker som underlag til å smøre de 10 grammene smør på, eller om det er en halvkilos Tine Meierismør det gapes over. Dersom det er snakk om anseelige mengder og hver dag, så tror jeg at det ikke bare er Nellie som sier æsj - jeg tror vedkomnes kropp sier æsj også. Veldig æsj.