Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 03:41   #31
Mear
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Mear er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

2 kg i uken er superbra, det må du absolutt ikke være skuffet over. Du kan vel egentlig regne med at det kommer til å gå saktere, men selv de gangene vekta står stille er det bra ting som skjer med kroppen. Du kan jo prøve å ta en taubit og måle diverse strategiske steder. Ta vare på den og mål innimellom, så ser du at det er mye som skjer utenom tallene på vekta også.

Nå er jeg ferdig med tredje uka, og har vært ganske søtsugen i en uke rundt sist helg. Har bare tenkt på godis og det er veldig slitsomt. Men jeg tror det har litt å gjøre med for mye søtstoffer. Jeg får absolutt søtsug av søtstoff, og det har blitt både tyggis, litt sukkerfri brus og ikke minst gerds fantastiske ostekake innimellom. Har blitt bedre de siste dagene. Håper det går over for deg også.

Ang. kosttilskudd er det vel ganske viktig på lavkarbo har jeg intrykk av. Nå er ikke jeg superfan av skaldeman (synes det blir for lite grønnsaker, litt må man jo ha!), men Torkil Andersen legger vekt på å få i seg en del mineraler som du kan få for lite av. Dersom du ikke spiser nok grønnsaker går du glipp av veldig mye vitaminer og mineraler som kroppen trenger.
En annen ting er omegatilskudd dersom du ikke spiser mye fisk. Leste en del om kosthold/hormoner for et par dager siden og ble overraska over hvor viktig omega 3 og 6 er.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat