Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 04:17   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd og kunnskap. Atkins og ketostix.

Utslag på stix er utslag uansett om den er mørk eller lys. Mørk farge kan indikere for lite vann derimot.

Bacongull er salt, det binder vann, vann fører til høyere vekt evt vektstagnasjon. Salt er ikke bra for oss i store mengder. 3-4 ganger i uka syns jeg personlig er rett og slett er alt for mye. Bacongull og annet søtt og "kosevarer" er i min verden forbeholdt spesielle anledninger og ikke noen man mumser på hele tiden. Det handler litt om å legge bort vanen med å spise sånne ting og endre kosthold og livsstil i større grad enn det handler om å faktisk spise det. Mitt råd; Spis mat.

Ost kan man spise. Vær obs på at ost kan være vektstopper for mange, sammen med andre meieriprodukter og andre varer. Nå er det sånn at jeg tror på utsagnet "alt med moderasjon", rett og slett fordi jeg ikke tror noe på at man kan spise ubetinget av alt "lovlig", og hvorfor skulle man ville det, når man kan variere maten sin så mye . Så spørs det jo om dere bare spiser osten, eller har noe til.

Cola zero og andre lightvarianter kan man i teorien drikke så mye man vil av. Men hvorfor skal man det? For noen fører søtstoffet til vektstagnasjon eller vektøkning fordi kroppen lures til å tro at den får sukker, i tillegg så opprettholder man søtbehovet til kroppen, og det er søtbehovet som får oss til å kaste oss over en melkesjokolade en vanlig tirsdag på Rema, som fører til 2 kg i pluss på onsdag. Dessuten syns jeg man skal passe på tennene sine når det gjelder syra i brusen, og passe på kroppen sin når det gjelder aspartamen, som det strides om er farlig eller ei. Alt jeg kan si er at etter jeg slutta med daglig drikking av brus har jeg ikke hodepine, og disse hukommelsestapsanfallene jeg begynte å oppleve er borte. Mitt råd; Forbehold brusdrikking til max 1 gang i uka. For både kropp, tenner og sjel.
Og når man lar seg selv spise kaker, sjokolader, og andre lavkarbovennlige søtsaker og godsaker, drikker brus og spiser snadder hver eneste dag, uansett hvor lavkarbovennlig det er, når skal det da bli riktig spesielt med disse varene? Husker dere som barn, når man bare fikk godteri på lørdag og en pakke jus eller brus. Det var nesten høytid det, og kose seg med barnetv og barnetv-godt. Vi har det ikke sånn i dag fordi vi spiser sånne ting også fra søndag til fredag. Mat og kos er nødvendigvis ikke av samme alen og henger sammen som erterris. Jeg sier ikke at man ALDRI skal unne seg sånt, fordi jeg er selv altfor glad i sånt, men det handler litt om moderasjon, litt om å endre livsstilen som sagt, masse om å endre kostholdet, men mest av alt å endre de vanene som har gjort oss feite i utgangspunktet. Mange tror at sukkerfri sjokolade kan spises i lassevis fordi den er sukkerfri, eller at man kan fråtse i bacongull eller baconsvor fordi det er rent fett og det er rett og slett i tilfelle verken ene eller andre veien.

Sist redigert av Cherry : 23-05-10 kl 04:26.
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat