Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 09:34   #7
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien
Question

Sv: Trenger råd og kunnskap. Atkins og ketostix.

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Og når man lar seg selv spise kaker, sjokolader, og andre lavkarbovennlige søtsaker og godsaker, drikker brus og spiser snadder hver eneste dag, uansett hvor lavkarbovennlig det er, når skal det da bli riktig spesielt med disse varene? Husker dere som barn, når man bare fikk godteri på lørdag og en pakke jus eller brus. Det var nesten høytid det, og kose seg med barnetv og barnetv-godt. Vi har det ikke sånn i dag fordi vi spiser sånne ting også fra søndag til fredag. Mat og kos er nødvendigvis ikke av samme alen og henger sammen som erterris. Jeg sier ikke at man ALDRI skal unne seg sånt, fordi jeg er selv altfor glad i sånt, men det handler litt om moderasjon, litt om å endre livsstilen som sagt, masse om å endre kostholdet, men mest av alt å endre de vanene som har gjort oss feite i utgangspunktet. Mange tror at sukkerfri sjokolade kan spises i lassevis fordi den er sukkerfri, eller at man kan fråtse i bacongull eller baconsvor fordi det er rent fett og det er rett og slett i tilfelle verken ene eller andre veien.

Måtte bare svare på dette for seg selv. Skjønner ikke helt hvorfor du begynte å skrive om sjokolade og søtsaker osv....spurte kun om bacongull jeg. Spiser ikke noe av sjokolade eller søte ting heller. Har ikke behov for det. Har kun et behov for noe snacks noen kvelder hvor jeg har lange dager. Men enig i at bacongull kan høre lørdag til. Har allerede funnet gode kveldssnacks på nett. Tror det er viktig at hvis man skal svare på innlegg fra helt nye her så er det viktig å tenke på at de er i startfasen og skal prøve seg frem. Hvis du selv har kommet veldig langt kan det kanskje være vanskelig å se det fra min side. For meg å spise bacongull 3 ganger i uka er jo et stort fremskritt da jeg før kunne spise en pose potetgull alene og en 200grams sjokolade alene 5 dager i uka...Så lagt om det har jeg

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat