Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-10, 09:21   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er...

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Ikke? De fleste spiser vel ikke så lite som 15 karbohydrater om dagen resten av sitt liv? Ketolysekuren er jo nettopp en kur, ikke en livstilsendring, da skal man øke karbohydratene igjen.(dog ikke opp til gamle synder....)
Jeg tror at ganske mange har mangel på mineraler og vitaminer allerede når de starter på lavkarbo fordi man har spist for ensidig lenge.
Ihvertfall kan jeg si at for min egen del, så oppdaget jeg at min kost bestod nesten kun av karbohydrater før jeg startet på ketolyse.

Ja, nå har jeg holdt på i fire år, og de fleste av dem på ketogent kosthold med alt fra 0-30 gram kh om dagen, alt ettersom. Jeg tar kun magnsium og noen vitaminer for håret (av forfengelighet), passer på å få i meg litt paprika nå og da for c-vitaminenes skyld. Nå er ikke jeg på Ketolyse, men jeg spiser ketogent sånn som ketolyse er lagt opp, og det er ingenting i veien for å leve sånn resten av livet om man vil. Det er opp til hver enkelt. Det at det hetere KetolyseKUREN er vel mer enn ordvending, og jeg tror det kanskje virker mer forlokkende for en nybegynner dersom man ser at man kan spise ting man savner (eller tror man vil savne ) i framtiden.
Det at man har brister når man begynner på lavkarbokosthold er jo ikke relevant når man har holdt på en stund, med mindre man har mista avnen til å absorbere enkelte vitaminer og mineraler.
Dette er ikke et argument mot å ta kosttilskudd, særlig b- og c-vitaminer kan man proppe seg med, ettersom de er vannløselige, og det kan være grieit å være på den sikre siden i starten, men jeg synes det er greit å ta et lite oppgjør med det at ketogent kosthold skulle være så fattig på næringsstoffer, og at det skulle være noe problem å fortsette med det hele livet om man vil .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat