Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-10, 13:12   #13
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er...

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Fordi ketolyse gjør at man ikke får i seg nok variert mat. Når man senere øker karbohydratmengden (men kan jo fortsatt være lavkarbo altså!), så trenger man ikke alt pilleforbruket lenger.

Hva er det du spiser som gjør at du føler du spiser lite variert? For jeg har spist ketogen kost i et år nå og ligget på 12-20g karbo om dagen og de fleste karbene kommer fra grønnsaker. Jeg har aldri spist mere variert enn jeg har gjort det siste året! Og jeg laget det meste av maten fra bunnen av før jeg la om, så jeg var ikke noen kneip og posesuppe-menneske

Forøvrig ta jeg magnesium fordi jeg har oppdaget at det hjelper å ta det mot muskel/leddsmertene jeg har pga ME og det får meg til å slappe av på kvelden så jeg sovner. Jeg ta litt selen og kalsium og D3 når jeg kommer på det. D3 burde jeg tatt mye mere av, jeg tåler ikke sola så godt og får underskudd siden jeg gjemmer meg for sola året rundt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat