Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-10, 16:04   #5
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Vondt i magen! :(

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Når man sier at det er væske kroppen mister først, er dette 'væskeanhopninger' i kroppen? Altså, hvor er all denne væsken? For jeg drikker fremdeles 2-3 liter vann om dagen så det er ikke det at jeg dehydrerer kroppen.

Hei
når man spiser et vanlig karbohydratrikt kosthold har man et lager av karbohydrater i kroppen. Jeg har lest et sted at vanligvis har man et 400grams lager til bruk i musklene. Disse varer i ca 90 min hvis du trener hardt (dvs en fotballkamp), deretter må du fylle på med mer karbo for å fylle opp lagrene igjen. Dette karbohydratlagret binder til seg vann, ca 3-4 gram per gram karbohydrat. Det vil si at hvis du har fulle karbohydratlagre, binder det ca 1,5 kilo vann. Det er dette vannet som forsvinner først når du går over til lavkarbo.

Når du drikker vann på lavkarbo går dette til alle livsviktige funksjoner i kroppen. I tillegg hjelper det fettforbrenningen slik at den blir mer effektiv. Men vannet lagres ikke noe steder fordi det har ikke noen karbohydrater å binde seg til. Derfor tisser man gjerne mer når man går på lavkarbo.

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat