Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-10, 15:54   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls - litt bekymret.

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Pulsen min er veldig høy, og da snakker vi hvilepuls. Vet ikke om jeg pleier å ha det, men det jeg VET er at blodtrykket mitt er på vei opp i himmelen -- noe det aldri har vært før, og ikke var i vinter (sist sjekk før denne nylig). Jeg har altså fått veldig høyt blodtrykk i det siste, og vet ikke om jeg skal skylde på maten eller noe helt annet (?)

Dette sier dr. Torkil:
Høyt blodtrykk i seg selv er ikke noe problem i forhold til ketolysekuren. Ketose senker blodtrykket, så man kan sjekke etter 4-6 uker å se om man kan redusere medisinbruken.
Er det andre hjertesykdommer som rytmeforstyrrelse eller nylig gjennomgått infarkt kan kuren ikke anbefales,
Altså snakk med fastlegen

Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg vil tro du kan ha forbigående høyt blodtrykk ved oppstart av kuren, men at det går ned når kroppen har fått taket på fettforbrenningen og optimal bruk av ketoner som brennstoff!

Er du i tvil, send en pm til doktoren. Han svarer alltid, om ikke med en gang!