Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Det verste syns jeg er den motstanden han møter fra ungenes foreldre. Foreldre som kommer ekstra til skolen med "junk food" til dem fordi de ikke liker at Jamie "tvinger" dem til å spise sunt. De påstår også at han gjør ungene kresne og fratar dem valgmuligheter. For all del, ungene kan få pizza en gnag i blant. Hamburger en gang i blant osv, men hvorfor kan ikke basisen i kostholdet deres være sunt? Hva er det som gjør dette til ett stort problem for foreldrene?
Latskap! Ren og skjær latskap! Tenk deg den dagen barnet deres kommer hjem og sier "mamma, kan vi ikke ha salat til maten?". Regner med at etter 10 år med å bare servere pølser og burgere, så vet ikke mamma hva salat er?
Jeg har lest en del av denne tråden nå og må bare kommentere dette med kniv og gaffel før de er 10 år gamle:
Mamma og pappa reiser på cruiseferie to ganger i året til karibien og sør amerika. En ting hun har bitt seg merke i er at samtlige amerikanere får kniv og gaffel til maten, de skjærer opp maten i små biter, legger ned kniven, albuen på bordet og spiser resten av middagen med bare gaffelen...
De kan være så stolte av landet sitt som de bare vil, men sannheten er at selv om de føler at USA tar vare på deres behov, så skjer nettopp det motsatte, USA ødelegger dem.
Jeg gikk selv på en skole i Wales da jeg var 3 år gammel og mamma nektet meg å spise kantinematen - jeg fikk matpakkelunsj! Søs og bror som var litt eldre og hadde lært seg å spise grønnsaker fikk spise fra kantina.
Jeg er veldig opptatt av at mine barn skal spise mat som er så naturlig som mulig Selv når jeg ikke har vært på diett har jeg fremdeles servert god hjemmelaget mat, og selv om jeg ikke er så begeistret for grønnsaker, så smaker eldstemann på 3 år og jeg grønnsakene sammen. Hun går også i en barnehage der selv rundstykkene er laget fra scratch, med ett varmt måltid om dagen og frukt hver dag.
Slik skulle det vært flere steder