Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-04, 22:57   #10
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Stakkars... så det tok en god stund før første svar dukket opp. Neida det pleier ikke å ta så lang tid å få svar, men det var kanskje litt overveldende det hele.
Når det gjelder å telle karbohydrater, så er det kjedelig i begynnelsen, men akk så vesentlig både i starten og senere. For det er veldig greit å ha en viss oversikt over den maten du putter i deg og karbohydratinnholdet. Det blir veldig fort en vane.
Man trenger IKKE være så uhorvelig flink til å lage mat for å gå på Atkins, men man må være litt god til å planlegge slik at du har ingridiensene i skapet til det du skal smelle i sammen. Det seg være egg til eggeomelett, eller fisk til fiskemiddagen.

Jeg synes jeg har hatt utrolig god hjelp av å ha en digital kjøkkenvekt på kjøkkenet, særlig i induksjonsfasen hvor jeg var usikker på hvor mye det forsjellige veide og hvor mye karbohydrater jeg fikk i meg. Men det er sikkert mange som har klart seg godt uten også?
Når det gjelder meny, så har du jo Nille som alltid er på plass og hjelper til, ellers kan du faktisk snike deg inn på slankenett.no og lese dagbøkene til de som går på Atkins der. Noen av dem har vært flinke til å skrive ned alt de har spist og man kan få en god del tips, råd og ideer. Og så klart her inne da, som er det BESTE stedet! (Må jo si det.. kan ikke snik-reklamere for et annet sted eller???)

Jeg håper du finner frem og har satt deg godt inn i boken og er motivert til et nytt og bedre liv. lykke til!!!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat